leren leren & studiebegeleiding IN SCHOTEN
waarvoor kan je bij mij terecht?
- inzicht krijgen in het leerproces
- speels & efficiënt leren leren
- leren samenvatten & plannen
- ook bij uitstelgedrag, perfectionisme & faalangst
- ook voor jongeren met ADD of ASS
welkom
Opgelet: individuele studiebegeleiding mag je boeken op woensdagen en zaterdagen. Gelieve hiervoor niet te boeken op maandagavonden, dan vinden de groepsessies plaats van 19:00 tem 21:30.
STUDIEBEGELEIDING (50 min)
– WO 12:30 + 13:30
– ZA 10:00 + 11:00
GROEPSSESSIE LEREN LEREN (150 min)
– MAANDAGAVOND 17/3 OF 12/5 OM 19:00
Select Date & Time
jouw reservatie
plaats:
{location_name}client:
therapeut/coach:
{employee_name}prijs:
{reservation_price}Cart total: €0

Je betaalt niet bij het reserveren maar pas tijdens je bezoek.
Ben je jonger dan 26, dan krijg je 20 euro korting op de inspiratiesessie “leren leren”. Gebruik daarvoor de coupon code leren.
Ontzettend veel leerlingen in het middelbaar en studenten in het hoger onderwijs worstelen met leren en het schoolsysteem. Ouders zien vaak louter de symptomen die ze benoemen als uitstelgedrag of weigering om te werken, wat best veel frustraties oproept. Iedereen wil immers het beste voor het eigen kind.
Ik sta tijdens deze sessies in mijn schoenen als coach, leerkracht en docent maar zonder dat schoolsysteem dat best veel oordeelt. Samen zoeken we én naar een herwonnen motivatie én in alle vrijheid naar krachtige, zinvolle en efficiënte manieren om leerstof bovenal plezant te verwerken. Psycho-educatie vormt hierbij de basis: inzicht in hoe we leren én in het eigen kunnen.


GROEPSSESSIE ‘LEARNING BY HEART, NIET UIT HET HOOFD’
Tijdens deze groepssessie neem ik leerlingen, studenten en hun ouders mee op sleeptouw door de wondere wereld van ons brein. Hoe leren we nu echt? Welke studeertips werken en welke mogen de prullenbak in? Gebruik jij markeerstiften? Wel, markeren is bijvoorbeeld zo goed als zinloos tijdsverlies.
De laatste jaren zijn zowel de cognitieve neurowetenschap als de pedagogie tot krachtige inzichten gekomen en die, die deel ik graag met jou. Het is best een lange sessie (150 min) maar we pauzeren voldoende. Want voldoende pauzes is alvast een eerste belangrijke studeertip.
Het is aanbevolen eerst deze sessie te volgen voor je begint met individuele begeleiding omdat je die avond heel wat info krijgt die ik anders individueel zal aanbrengen (dat soupeert zeker al 2 sessies op) en je mij beter leert kennen.
De sessie wordt op dit moment 2 keer aangeboden:
# maandag 17 maart
# maandag 12 mei


INDIVIDUELE STUDIEBEGELEIDING
Tijdens de individuele sessies probeer ik mezelf zo snel mogelijk misbaar te maken. Vanuit een of twee vakken breng ik het plannen, het samenvatten en het uit het hart leren over. De meeste leerlingen en studenten staan na een vijftal sessies sterk genoeg om er zelfstandig mee verder te gaan. Uiteraard zijn ze welkom in de uitdagende periodes als examens om ruim op voorhand samen even die planning en de studiemethodes op te frissen en te versterken.
STRESS
De leefwereld van jongeren vandaag is behoorlijk stresserend. Er is onderling (online) best harde en negatieve communicatie, de wereldleiders zijn hun voorbeeldrol volledig vergeten en influencers op sociale media vormen een groot maar zeker geen realistisch deel van hun leven.
Kinderen en jongeren staan door de smartphone nooit meer uit wat leidt tot continue ‘cognitive overload’ en voelen zich vaak/altijd bekeken en gevolgd. Die druk die gen Z ervaart, is moeilijk te vatten voor ons, ouders van gen X of gen Y. Vanuit dat besef ga ik in eerste instantie mee op zoek naar dat wereldbeeld, naar de dromen en ambities.
PRAKTISCHE INFO
OPLEIDINGEN
# GERMAANSE TALEN – UGENT
# VERGELIJKENDE CULTUURWETENSCHAP – UGENT
# EDUCATIEVE BACHELOR – KdG
ERVARINGEN
# LEERKRACHT MIDDELBAAR ONDERWIJS (NCZ & PAV)
# DOCENT HOGER ONDERWIJS (OM – KdG)
DANKJEWEL VOOR DEZE
mooie getuigenissen
“Emanuel onderscheidt zich door zijn natuurlijke gave om verbinding te maken met studenten. Hij heeft een bijzonder talent om complexe leerstof toegankelijk te maken en weet studenten te inspireren om het beste uit zichzelf te halen. Zijn expertise in studievaardigheden en leerstrategieën heeft vele studenten geholpen om effectiever te studeren en betere resultaten te behalen. Wat Emanuel echt uniek maakt, is zijn diepgaande kennis van en passie voor diversiteit en inclusie. Hij heeft een belangrijke rol gespeeld in het ontwikkelen van een inclusieve leeromgeving waarin alle studenten zich gezien en gehoord voelen.”
“Emanuel heeft me heel erg geholpen met het verwerken van mijn leerstof aan de universiteit. Hij leerde me werken met de Cornellmethode om betere samenvattingen te maken en zo de leerstof meteen te verwerken. Hij hielp me ook met het maken van een concrete planning voor de examenperiode (gebaseerd op voldoende spreiding en herhaling van de leerstof).”
“Toen het voor ons uitzichtloos werd, heb je ons terug hoop gegeven. Met onwaarschijnlijk veel geduld en een groot empathisch vermogen wist je op zeer korte tijd tot de essentie van het probleem te komen.”